Sådan kan en murermester få en god anmeldelse!
Som murermester er man ofte afhængig af de gode anmeldelser i vores moderne tid, for selvom man kan have nogle faste kunder tilknyttet, der har fundet en på andre måder og holder ved en, så er det begrænset, hvor længe man kan fortsætte på den måde.
Derfor er man nødt til at sørge for, at der bliver skrevet positive ting om en på nettet, for det er ikke altid, at de faste kunder eller kunderne generelt husker at gøre det, selvom de højt og helligt lover at skrive godt om en på nettet.
Dette kan man dog gøre noget ved, uden at man fusker med anmeldelserne, betaler for dem eller selv skriver dem.
Man kan nemlig lidt gøre som en restaurant gør det, hvor der kommer en madanmelder på besøg. Dette sker dog ofte uanmeldt, så anmelderen ved, at man bliver behandlet på samme måde som alle de andre kunder – medmindre man har et kendt ansigt.
På samme måde kan man invitere en fra byggebranchen, der har en høj stjerne i miljøet ind til et møde over en kop kaffe bare for at snakke, danne sig et godt netværk og forhold til vedkommende, så den person omtaler en godt i vedkommendes kredse og måske skriver et blogindlæg om det.
Man kan kalde det en moderne influencer i en specielt branche.
Man kan også pege medierne i retning af nogle kunder, der har fået udarbejdet noget fra ens side, hvor kunden så taler vidt og bredt om dette til et fagblad eller lokalmedie, hvis man ved inderst inde, at dette er en tilfreds kunde.
Dette skal nok betyde, at der kommer til at blive skrevet positivt om en, for selvom det måske ender i en fysisk fagblad, så udkommer dette også på nettet nogle gange, eller artiklerne bliver kopieret dertil, så de kan læse af mange.